Page MenuHomeGitPull.it

Cannot send to hotmail and to outlook from Reyboz mailserver (caused by Microsoft censorship)
Open, LowPublic6 Points

Assigned To
Authored By
valerio.bozzolan
Nov 23 2020, 23:25
Referenced Files
F1541763: thewok.jpg
Jan 26 2022, 14:02
F1540846: 62ihko.jpg
Jan 24 2022, 20:54
Tokens
"Heartbreak" token, awarded by valerio.bozzolan.

Description

@claudio.faoro reported that we are not able to send e-mails to Hotmail addresses because of some Hotmail blocks.

This is an umbrella task covering everything that can be done from our side to unlock this situation. Assigning this a low priority since we have no fucking clue about how to change the behavior of this service provider.

This is the error code:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [51.195.103.206]
    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
    their network is on our block list (S3140). You can also refer your
    provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
    [DM3NAM03FT031.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com]
WARNING: Hotmail does not have any real help desk. The official one is a fucking bot. You finally reach a "email us" button, but it's a link to the previously visited page, and ta-da! you are now inside a recursion.

Event Timeline

valerio.bozzolan triaged this task as Low priority.
valerio.bozzolan renamed this task from Cannot send to hotmail from reyboz to Cannot send to hotmail from Reyboz mailserver.Nov 23 2020, 23:26
valerio.bozzolan updated the task description. (Show Details)
valerio.bozzolan moved this task from Backlog to Deadlock 💀 on the User-valerio.bozzolan board.

Unassigning since I really don't know what we can do for this.

They replied without any fucking explanation:

Gentile Valerio Bozzolan



Si noti che il numero di ticket è indicato nel campo Oggetto del presente messaggio.


51.195.103.206


Nota: nell'improbabile caso in cui si verifichi un errore, rinviare l'IP o l'intervallo IP specifico.


Grazie,


Servizio di supporto per il recapito di Outlook.com


Si prega di non rispondere a questo messaggio perché è stato inviato da una cassetta postale automatica. Qualsiasi messaggio di posta elettronica inviato a questo indirizzo non riceverà risposta. Questo servizio è utilizzato solo per la posta in uscita e non per rispondere alle richieste degli utenti.
Il processo di verifica degli IP è stato completato. Nella seguente tabella sono riportati i risultati ottenuti dalla procedura di verifica.


Non idoneo per una mitigazione
51.195.103.206
Il nostro esame ha stabilito che l’IP sopra indicato non è idoneo per una mitigazione.

La preghiamo di assicurarsi che le sue email rispettino le politiche, pratiche e indicazioni di Outlook.com che può trovare qui: http://mail.live.com/mail/policies.aspx.

Per richiedere un’ulteriore indagine da parte del Supporto per il Recapito, risponda a questa mail con una descrizione dettagliata del suo problema, includendo specifici messaggi di errore ed un tecnico la ricontatterà.



Indipendentemente dallo stato del recapito, Outlook.com raccomanda a tutti l’iscrizione a due programmi gratuiti che forniscono visibilità all’IP e reputazione all’ IP nei confronti di Outlook.com e delle lamentele da parte degli utenti di Outlook.com.


Junk Email Reporting Program (JMRP). Quando un utente Outlook.com indica una mail come “indesiderata”, i mittenti iscritti a questo programma ricevono una copia della mail inoltrata ad un indirizzo di loro scelta. Ciò permette ai mittenti di capire quali e-mail sono state indicate come “indesierate” e quindi di identificare il tipo di traffico mail che non si desidera inviare.
Per iscriversi, visiti la pagina: http://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsjmrpp&page=support_home_options_form_byemail&ct=eformts.


Smart Network Data Services Program (SNDS). Questo programma le permette di monitorare la “salute” e reputazione degli IP iscritti fornendole dati sul traffico come il volume delle mail e del tasso di lamentele originate dai suoi IP.
Per iscriversi, visiti la pagina: http://postmaster.live.com/snds/.


Non c’è una soluzione unica per mantenere o migliorare la buona reputazione di un IP ma questi programmi la aiuteranno proattivamente a gestire l’ecosistema delle sue e-mail per migliorare il recapito verso gli utenti Outlook.com


Grazie,


Supporto Recapito di Outlook.com

Wow.

I've sent an email like that. Let's see if we get any result.

Wow. They replied.

Hello,

My name is <OMISSIS> and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.

As you have mentioned that IP/IP range has been newly acquired. In-order for us to investigate further, please provide the required documents (email from ISP as PDF attachment and Invoice copy) supporting the Proof of Purchase for the IP (51.195.103.206).

We will continue our investigation as soon as we have the required information.

?Best regards,

<OMISSIS>
Outlook.com Deliverability Support

I've checked all my OVH invoices and no one contains any line about my IP address. So I've contacted OVH to send me a document to certify that my IP address is really mine.

Hello,

My name is Sai and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.

We have implemented mitigation for your IP (51.195.103.206) and this process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.

Sincerely,

Sai
Outlook.com Deliverability Support.

valerio.bozzolan renamed this task from Cannot send to hotmail from Reyboz mailserver to Cannot send to hotmail and to outlook from Reyboz mailserver (caused by Microsoft censorship).Jan 26 2022, 13:59
valerio.bozzolan closed this task as Resolved.
valerio.bozzolan reopened this task as Open.
valerio.bozzolan claimed this task.
valerio.bozzolan changed the point value for this task from 2 to 6.

HOLY SHIT THEY PUT US IN THE ALLOWLIST

THEY ARE NOT CENSORING US ANYMORE

OMG OMG OMG

business-dance

Re-opening and re-closing to be even more closed than ever

asd

Still a thing reported by WEEE Open today

Il server di posta di reyboz.it ha rifiutato la copia per questo motivo:

 Reason: [{LED=554 5.7.1 Service unavailable; Unverified Client host [mail-dbaeur03on2072e.outbound.protection.outlook.com] blocked using dbl.spamhaus.org. In caso di bisogno puoi contattare postmaster@reyboz.it riportando il problema, l'ora (Jun 22 16:18:23), client (2a01:111:f400:fe1a::72e) e il server (gargantua.reyboz.it).}. OutboundProxyTargetIP: 2001:41d0:701:1100::35ab. OutboundProxyTargetHostName: mail.reyboz.it

Il server di posta [mail-dbaeur03on2072e.outbound.protection.outlook.com] che ha inoltrato il messaggio è stato inserito nella black list di Spamhaus, per questo motivo è stato restituito l'errore di recapito.

Non siamo in grado di  risolvere il problema in quanto non possiamo agire su questi server.

Le best practice suggeriscono di non basarsi esclusivamente sulle 'black list' per bloccare i messaggi.